torsdag 1 januari 2009

Nyårsdagen!

Nyårsdagen verkar inte vara hästarnas dag direkt. Jag knallade som vanligt upp och var i stallet halv nio för att ta hand om hästarna (dom får mat vid 6-7), och i stallet var inte en kotte. Och när jag var färdig elva, hade fortfarande inte någon kommit och släppt ut sina hästar, så det var bara mina ute. Men men, det var inte det jag skulle berätta om.
Idag fick min storasyster den stora äran att vara Dollyskötare!
Hon tycker att Dolly är så mysig att pyssla med. Så idag blev det lång borstning, skritt i ridhuset och sedan en promenad hem till mig. Man kan säga att jag undrade var det var som helt plötsligt bankade på altanen men det var bara min syster som försökte få lite uppmärksamhet då hon inte tyckte att det var en bra idé att gå upp på den glashala altanen med Dolly. Så då fick jag gå ut med lite knäckebröd till Dolly (det är tradition när hästarna hälsar på hemma). Så stod vi här en stund och pratade under tiden som Dolly knaprade knäckebröd och sedan promenerade de tillbaka till stallet. Tror att Dolly tyckte att det var en väldigt mysig dag!

Inga kommentarer: