söndag 14 december 2008

Dolly flyttar till Frillesås

Idag har Dolly fått flytta för att bo hos mig under ca 1 månad. Hon anlände vid halv tio imorse och steg snällt av transporten som vilken världsvan resenär som helst, trots att det var första gången i transport. Inga problem sa Dolly, jag klarar allt. Och det har hon verkligen visat idag. Hon fann sig snabbt tillrätta i sin nya box, hage och även senare i ridhuset. Fast speglarna var roliga, finns det två av mig?! Idag har jag longerat henne i båda varven en stund med sadel, sedan hängde jag lite på henne och sist så skrittade vi några varv i ridhuset. Fick starthjälp av mamma som ledde henne i början men sedan skrittade vi alldeles själva. Helt underbar är hon, från första stund. En riktig toppenponny!
Hälsningar från Dolly och Jullovsmatte Carin

Inga kommentarer: