fredag 19 december 2008

Hoppträning

Idag har vi hopptränat inför tävlingen på söndag, det var nog mest jag som behövde träning och inte hästen för det var jag som blev tröttast. Men vi studsade glatt över några hinder, det högsta var nog på ca 50cm. Sen nådde vi min gräns, Dolly hade glatt hoppat vidare.
Efter vi hade hoppat kunde jag bara inte låta bli, hennes rygg såg så varm och mjuk ut, så jag kravlade mig upp och så skrittade vi runt i ridhuset barbacka, ibland i rumpan på någon annan häst och ibland tog vi lite egna intiativ.
Det kanske är många som undrar varför jag väljer att sitta på henne så ofta här i början, men jag kan nämna som en lite detalj att det är max 5-10min per dag som jag sitter på henne. Och jag gör det hellre många korta stunder än få och långa. Och Dolly har inte klagat än!

Inga kommentarer: