lördag 27 december 2008

Uppdatering

Nu har det varit lugnt i bloggen ett tag, dels var det julafton, sedan hände det en liten incident här i stallet på juldagen vilket gjorde att min trogna kompanjon numera går bandagerad (Dolly var inte inblandad). Så nu har jag ensam vårdnad om de tre hästarna som är här, fast självklart har min mamma alias Mamma Mockningsmaskin ryckt in för att hjälpa till!

Men arbetet med Dolly fortgår. Vi har lärt oss att både skritta och trava utan draghjälp i ridhuset, ibland är det lite svårt i starten bara men det tar sig. Idag provade jag även en låg nosgrimma på henne vilket hon tyckte var lite konstigt. Jag har nämligen inte haft nosgrimma alls på henne tidigare, men nu var det dags!

Vi håller även på med longering så att kommandona sätter sig hos henne.

Dagen innan julafton hade vi även en liten mysig uppesittarhästkväll jag och en kompis. Vi var i stallet sent alldeles själva och så skrittade vi båda hästarna barbacka en stund. Hon hade Dolly och jag Astra.
Bifogar en bild på Dolly och Jossan

Inga kommentarer: